Klub trudnica i mladih mama

Klub trudnica i mladih mama


 
PrijemPortalGalerijaLista članovaKalendarFAQ - Često Postavljana PitanjaTražiKorisničke grupeRegistruj sePristupitekst


Share | 
 

 Olakšajte bol u karlici i preponama u trećem tromesečju

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole 
AutorPoruka
Viki
Admin
avatar

Broj poruka : 856
Points : 24389
Reputation : 10
Datum upisa : 25.07.2011
Godina : 30
Lokacija : Sabac

PočaljiNaslov: Olakšajte bol u karlici i preponama u trećem tromesečju   Sub Maj 03, 2014 6:15 pm


Olakšajte bol u karlici i preponama u trećem tromesečju


Mirjana Despot
Autor: Mirjana Despot

Bol u karlici i preponama se javlja kod većine trudnica, posebno kada trudnoća počne odmicati i beba rasti. Upoznajte se sa simptomima, ali i kako da ih olakšate.


Simfiza ili razmak pubičnih kostiju je obično oko 5 mm, dok se u trudnoći on povećava za još 2 do 3 mm. Svako razmicanje između pubičnih kostiju veće od 1 cm spada u ono što doktori zovu dijastaza pubične simfize. (Svi razmaci do 4 cm ne narušavaju stabilnost karlice). Međutim, blaže simptome dijastaze oseća većina trudnica u zadnjem tromesečju.

Iako to može biti vrlo neugodno za majku za dete nije štetno.

Simptomi
trudnica se drzi za stomakSimptomi dijastaze (pa i kod žena koje nemaju taj razmak od 1 cm) su: bol u prednjoj strani karlice (može potrajeti i nakon porođaja), bol može biti pojačan na dodir, obično se pojačava prilikom hoda, može da postoji u kukovima, preponama i donjem delu trbuha i leđa, a kod nekih trdunica se javlja izraženiji patkasti hod.

U ovom periodu većini trudnica je otežano silaženje i penjanje uz stepenice, ulazak i izlazak iz automobila, pa i ustajanje tokom noći. Bolovi se mogu pojačati i prilikom kihanja, kašljanja, stajanja na jednoj nozi ili naglog ustajanja.

Naravno, sve se ovo događa, jer beba raste i širi se, a vaše se telo priprema za porođaj. Tokom trudnoće otpušta se hormon relaksin, kojem je glavni cilj da omekša zglobove pred porođaj. Kod pojedinih žena taj hormon uzrokuje preterano opuštanje ligamenata i bol u regiji simfize pubis (koja ima zadatak stabilizacije karlice).

Veruje se da to ima veze sa težnom, položajem bebe, pa i prethodnim oštećenjima karlice, nedostatkom fizičke aktivnosti, težim fizičkim poslovima, …

Ako su bolovi izraženiji uključuju se analgetici, ali se obično najpre preporučuje mirovanje, široki povoj koji drži karlicu. Postoji mogućnosti i operativnog lečenja, ali samo u ozbiljnijim slučajevima, sa razmicanjem većim od 4 cm.

Većina žena koje su imale simptome dijastaze imale su i normalan prirodan porođaj.


Ublažavanje bolova
trudnica bol u donjem delu stomakaPostoji mnoštvo načina da ublažite, pa čak i gotovo u potpunosti odagnate bolove.

Posavetujte se prvo sa vašim lekarom i izanalizirajte količinu boli i da li je u pitanju dijastaza i kolika je simfiza (razmak). Mogu vas uputiti terapeutu koji je specijalizovan za ove probleme. Takođe, u školi za trudnice najverovatnije ćete raditi jednim delom vežbe za jačanje karlice, za stomak, kukove, … A dobre su i vežbe u vodi za trudnice. Preporučuje se i da nosite trudnički pojas i izbegavate stepenice.

Osnovni saveti:
Budite akivni koliko god možete u granicama. Izbegavajte aktivnosti koje pogoršavaju bol.
Odmarajte kad god možete.
Neka vam u poslovima obavezno pomažu suprug ili neko od porodice i prijatelja (sami ne možete i ne smete da obavljate sve niti da se naprežete).
Nosite ravne, udobne cipele.
Sedite kada se oblačite i obuvate. Ne stojite na jednoj nozi, kada, recimo oblačite hlače.
Trudite se da držite noge skupljenima kada ulazite i izlazite iz automobila ili se okrećete u krevetu.
Kada spavate držite jastučić između nogu.
Ne saginjite se da biste podizali predmete, posebno ne teže.
Ne držite noge prekrštenima.
Ne stojte i ne sedite dugo.
Ne usisavajte.
Ne gurajte teške predmete.
Ne nosite stvari samo u jednoj ruci.
Vežbe
Važne su vam one lagane vežbe koje su usmerene na trbuh i karlične mišiće, koje će poboljšati stabilnost karlice i leđa. To bi više trebale biti vežbe istezanja usmerene i na kukove, da bi se olakšala ukočenost.

Spustite se četvoronoške (na ruke i kolena) i leđa izravnajte. Udišite, pa kako budete izdisali stisnite karlične mišiće i podižite stomak, tačnije deo oko pupka gore-dole. Zadržite se u tom poluzgrčenom stavu oko 5 sekundi, pa onda opustite mišiće i ponovite vežbu.

Krećite se, vežbajte lagane vežbe za leđa i noge. Biće vam možda malo teško, ali olakšanje zbog tog ćete osetiti par sati kasnije ili kada budete odlazili u krevet.

Takođe, pre nego se upustite u vežbe konsultujte se sa lekarom, važno je da se utvrdi da li zaista postoji prava dijastaza i da li je razmak između pubičnih kostiju veći od 4 cm.

trudnica stomacni bolovi

Porođaj
Vrećina žena ima prirodan porođaj, bez nekih većih bolova, bez obzira što su imale možda ove simptome. Ipak, trudite se da sledite ove savete koje smo naveli i ublažite bolove pred sam termin.

Nakon porođaja razmak između kostiju se smanjuje, međutim ligamentima treba nekoliko meseci da se vrate u normalnu veličinu. (Ako su bolovi izraženi i praćeni još nekim simptomima kontaktirajte lekara – pročitajte i Bolovi u trudnoći).


Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://trudniceimame.serbianforum.info
 
Olakšajte bol u karlici i preponama u trećem tromesečju
Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh 
Strana 1 od 1
 Similar topics
-
» Bolovi u karlici u trudnoći
» "ŽGARAVICA"-Kako si olakšati?
» METAURINA - Meta i velika beta iliti - treća sreća

Dozvole ovog foruma:Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Klub trudnica i mladih mama :: Porodica :: Trudnoća i porodjaj-
Skoči na: