Klub trudnica i mladih mama

Klub trudnica i mladih mama


 
PrijemPortalGalerijaLista članovaKalendarČesto Postavljana PitanjaTražiKorisničke grupeRegistruj sePristupitekst


Delite | 
 

 Vegetarijanska ishrana u trudnoći

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole 
AutorPoruka
Viki
Admin
avatar

Broj poruka : 856
Points : 24979
Reputation : 10
Datum upisa : 25.07.2011
Godina : 30
Lokacija : Sabac

PočaljiNaslov: Vegetarijanska ishrana u trudnoći   Pet Avg 01, 2014 10:32 pm

Vegetarijanska ishrana u trudnoći


Da li nastaviti s vegetarijanskim načinom ishrane?

Da li mogu nastaviti sa vegetarijanskim načinom ishrane i u toku trudnoće i roditi zdravo dete?
Bili ste vegetarijanka pre trudnoće i želite i dalje da nastavite sa istim režimom ishrane i tokom trudnoće, a pitate se da li će ovaj tip ishrane povoljno uticati na razvoj vaše bebe? Odgovor je da! Budite sigurne da se vegetarijanstvo i trudnoća slažu. Istraživanja pokazuju da žena koja se hrani dobro isplaniranom vegetarijanskom ishranom tokom trudnoće može roditi potpuno zdravo dete. Sve što treba je da se hranite raznovrsno i birate one namirnice koje će vam u dovoljnim dnevnim količinama obezbediti sve neophodne hranljive materije u ovom posebnom periodu.
Koji tip vegetarijanske ishrane smem, a koji ne smem primenjivati tokom trudnoće?
Ipak ste se odlučili za vegetarijansku ishranu i sada ste u nedoumici koji tip je najbolji za vas? Postoje 4 tipa vegetarijanske ishrane: stroga vegetarijanska ishrana (uključuje samo namirnice biljnog porekla: mahunarke, žitarice, voće, povrće…), laktovegetarijanska (pored namirnica biljnog porekla, dozvoljeno je i konzumiranje mleka i mlečnih proizvoda), ovovegetarijanska (dozvoljena je konzumacija namirnica biljnog porekla i jaja), laktoovovegetarijanska (u ishrani su zastupljeni: žitarice, voće, povrće, mahunarke, jezgrasto voće, mleko i mlečni proizvodi i jaja).
U toku trudnoće nikako ne smete izabrati strogu vegetarijansku ishranu! Naime, kod ovog tipa vegetarijanstva trudnica ne jede ni meso, ni ribu, ni jaja, ni mlečne proizvode. Prema tome plod ne dobija dovoljno potrebnih aminokiselina, te se formiranje mozga ne odvija sasvim pravilno. Morate imati u vidu da će organizmu vašeg budućeg deteta nedostajati i osnovne materije: gvožđe i vitamin B12, kao i vitamini A, D i E. Upravo je situacija najteža sa vitaminom B12 (nema ga ni u povrću, ni u žitaricama).
Situacija je nešto bolja ukoliko ste se odlučili za laktoovovegetarijanstvo, jer ćete lakše doći do svojih dnevnih potreba za hranljivim materijama, s obzirom da konzumirate mleko (lakto), mlečne proizvode i jaja (ovo), u odnosu na stroge vegetarijanke koje potpuno izbegavaju namirnice životinjskog porekla.
Ipak, preporučujemo vam da se tokom trudnoće odlučite za manje restriktivan oblik vegetarijanstva – semivegetarijanstvo, odnosno da uz „laktoovovegetarijanske namirnice“ (namirnice biljnog porekla, jaja, mleko i mlečne proizvode) u svoju ishranu uvrstite i pileće meso i ribu.
Izvor: bebac.com, Đ.S.
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://trudniceimame.serbianforum.info
 
Vegetarijanska ishrana u trudnoći
Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh 
Strana 1 od 1
 Similar topics
-
» Zdrava ishrana za početnike
» Ishrana i aktivnost u trudnoći
» Ishrana po krvnim grupama
» Ishrana za zdravo srce i krvne sudove.....
» Zdrava ishrana za pocetnike ...

Dozvole ovog foruma:Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Klub trudnica i mladih mama :: Porodica :: Trudnoća i porodjaj-
Skoči na: