Klub trudnica i mladih mama

Klub trudnica i mladih mama


 
PrijemPortalGalerijaLista članovaKalendarFAQ - Često Postavljana PitanjaTražiKorisničke grupeRegistruj sePristupitekst


Share | 
 

 Olakšajte bol u karlici i preponama u trećem tromesečju

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole 
AutorPoruka
Viki
Admin
avatar

Broj poruka : 856
Points : 24389
Reputation : 10
Datum upisa : 25.07.2011
Godina : 30
Lokacija : Sabac

PočaljiNaslov: Olakšajte bol u karlici i preponama u trećem tromesečju   Čet Okt 09, 2014 11:30 pm


Olakšajte bol u karlici i preponama u trećem tromesečju

Autor: Mirjana Despot

Bol u karlici i preponama se javlja kod većine trudnica, posebno kada trudnoća počne odmicati i beba rasti. Upoznajte se sa simptomima, ali i kako da ih olakšate.


Simfiza ili razmak pubičnih kostiju je obično oko 5 mm, dok se u trudnoći on povećava za još 2 do 3 mm. Svako razmicanje između pubičnih kostiju veće od 1 cm spada u ono što doktori zovu dijastaza pubične simfize. (Svi razmaci do 4 cm ne narušavaju stabilnost karlice). Međutim, blaže simptome dijastaze oseća većina trudnica u zadnjem tromesečju.

Iako to može biti vrlo neugodno za majku za dete nije štetno.

Simptomi
Simptomi dijastaze (pa i kod žena koje nemaju taj razmak od 1 cm) su: bol u prednjoj strani karlice (može potrajeti i nakon porođaja), bol može biti pojačan na dodir, obično se pojačava prilikom hoda, može da postoji u kukovima, preponama i donjem delu trbuha i leđa, a kod nekih trdunica se javlja izraženiji patkasti hod.

U ovom periodu većini trudnica je otežano silaženje i penjanje uz stepenice, ulazak i izlazak iz automobila, pa i ustajanje tokom noći. Bolovi se mogu pojačati i prilikom kihanja, kašljanja, stajanja na jednoj nozi ili naglog ustajanja.

Naravno, sve se ovo događa, jer beba raste i širi se, a vaše se telo priprema za porođaj. Tokom trudnoće otpušta se hormon relaksin, kojem je glavni cilj da omekša zglobove pred porođaj. Kod pojedinih žena taj hormon uzrokuje preterano opuštanje ligamenata i bol u regiji simfize pubis (koja ima zadatak stabilizacije karlice).

Veruje se da to ima veze sa težnom, položajem bebe, pa i prethodnim oštećenjima karlice, nedostatkom fizičke aktivnosti, težim fizičkim poslovima, …

Ako su bolovi izraženiji uključuju se analgetici, ali se obično najpre preporučuje mirovanje, široki povoj koji drži karlicu. Postoji mogućnosti i operativnog lečenja, ali samo u ozbiljnijim slučajevima, sa razmicanjem većim od 4 cm.

Većina žena koje su imale simptome dijastaze imale su i normalan prirodan porođaj.


Ublažavanje bolova
Postoji mnoštvo načina da ublažite, pa čak i gotovo u potpunosti odagnate bolove.

Posavetujte se prvo sa vašim lekarom i izanalizirajte količinu boli i da li je u pitanju dijastaza i kolika je simfiza (razmak). Mogu vas uputiti terapeutu koji je specijalizovan za ove probleme. Takođe, u školi za trudnice najverovatnije ćete raditi jednim delom vežbe za jačanje karlice, za stomak, kukove, … A dobre su i vežbe u vodi za trudnice. Preporučuje se i da nosite trudnički pojas i izbegavate stepenice.

Osnovni saveti:
Budite akivni koliko god možete u granicama. Izbegavajte aktivnosti koje pogoršavaju bol.
Odmarajte kad god možete.
Neka vam u poslovima obavezno pomažu suprug ili neko od porodice i prijatelja (sami ne možete i ne smete da obavljate sve niti da se naprežete).
Nosite ravne, udobne cipele.
Sedite kada se oblačite i obuvate. Ne stojite na jednoj nozi, kada, recimo oblačite hlače.
Trudite se da držite noge skupljenima kada ulazite i izlazite iz automobila ili se okrećete u krevetu.
Kada spavate držite jastučić između nogu.
Ne saginjite se da biste podizali predmete, posebno ne teže.
Ne držite noge prekrštenima.
Ne stojte i ne sedite dugo.
Ne usisavajte.
Ne gurajte teške predmete.
Ne nosite stvari samo u jednoj ruci.
Vežbe
Važne su vam one lagane vežbe koje su usmerene na trbuh i karlične mišiće, koje će poboljšati stabilnost karlice i leđa. To bi više trebale biti vežbe istezanja usmerene i na kukove, da bi se olakšala ukočenost.

Spustite se četvoronoške (na ruke i kolena) i leđa izravnajte. Udišite, pa kako budete izdisali stisnite karlične mišiće i podižite stomak, tačnije deo oko pupka gore-dole. Zadržite se u tom poluzgrčenom stavu oko 5 sekundi, pa onda opustite mišiće i ponovite vežbu.

Krećite se, vežbajte lagane vežbe za leđa i noge. Biće vam možda malo teško, ali olakšanje zbog tog ćete osetiti par sati kasnije ili kada budete odlazili u krevet.

Takođe, pre nego se upustite u vežbe konsultujte se sa lekarom, važno je da se utvrdi da li zaista postoji prava dijastaza i da li je razmak između pubičnih kostiju veći od 4 cm.



Porođaj
Vrećina žena ima prirodan porođaj, bez nekih većih bolova, bez obzira što su imale možda ove simptome. Ipak, trudite se da sledite ove savete koje smo naveli i ublažite bolove pred sam termin.

Nakon porođaja razmak između kostiju se smanjuje, međutim ligamentima treba nekoliko meseci da se vrate u normalnu veličinu. (Ako su bolovi izraženi i praćeni još nekim simptomima kontaktirajte lekara – pročitajte i Bolovi u trudnoći).


Read more at http://lifepressmagazin.com/mame/trudnoca-2/problemi-u-trudnoci-trudnoca-2/olaksajte-bol-u-karlici-preponama-u-trecem-tromesecju/#iIVKUB3jqV97RlpU.99
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://trudniceimame.serbianforum.info
 
Olakšajte bol u karlici i preponama u trećem tromesečju
Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh 
Strana 1 od 1
 Similar topics
-
» Bolovi u karlici u trudnoći
» "ŽGARAVICA"-Kako si olakšati?
» METAURINA - Meta i velika beta iliti - treća sreća

Dozvole ovog foruma:Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Klub trudnica i mladih mama :: Porodica :: Trudnoća i porodjaj-
Skoči na: