Klub trudnica i mladih mama

Klub trudnica i mladih mama


 
PrijemPortalGalerijaLista članovaKalendarČesto Postavljana PitanjaTražiKorisničke grupeRegistruj sePristupitekst


Delite | 
 

 Top 10 saveta za pospane mame

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole 
AutorPoruka
Viki
Admin
avatar

Broj poruka : 856
Points : 25579
Reputation : 10
Datum upisa : 25.07.2011
Godina : 31
Lokacija : Sabac

PočaljiNaslov: Top 10 saveta za pospane mame   Pon Jun 24, 2013 6:51 pm

Top 10 saveta za pospane mame

Autor: Jelena Milenković | Foto: Shutterstock



Snaći se u ulozi majke nije lako, ako ste pri tome neispavani, još je teže. Dobar san je važan i za vas i za vašu bebu.  Kako bi mame naspavale i uživale sa svojim mališanima, neka slede sledeće savete.
 



1) NEKA ODMOR BUDE VAŠ PRIORITET
 

Ovo je najteže mamama da urade, ali odmor tokom dana će smanjiti posledice nespavanja, i poboljšati kvalitet sna tokom noći. Uvek je lako reći: “ Odmoriću samo da pospremim ovu sobu i obavim neke kućne poslove”.
 
Ali je važno da se u jednom trenutku zaustavite i napravite pauzu. Dovoljno je 5 do 10 minuta, To će biti dovoljno da vaše telo oporavi i fizički i mentalno. Za mame je dobro da piju vodu i jedu voće. 

 

2) ŠTA RADITI KADA SE BEBA BUDI TOKOM NOĆI

Neminovno je da će se beba buditi tokom noći, pa i nekoliko puta. Međutim, postoji nekoliko načina da ponovo zaspite. Pre svega, budite pripremljeni. Pri ruci imajte bebinu hranu i pelene. Izbegnite jako svetlo i umesto njega koristite lampe slabijeg inteziteta. Svaki put kada vas beba probudi, ne gledajte na sat.
 

Ako to uradite, počećete da brinete o tome kako vam je ostalo malo sna do jutra. To smanjuje vaše šanse da zaspite. 
 
3) KADA ZAISTA NE MOŽETE DA ZASPITE

Ovde postoji nekoliko opcija. Prvo, opustite se. Ne koristite reč “san”. Recite sebi: “ Nije bitno ako večeras ne zaspim, svejedno ću iskoristiti vreme da se odmorim”,  To je mali trik, bićete iznenađeni za koliko brzo vremena ćete zaspati. Posebno ako redovno koristite ovu tehniku.

Ako i pored ove tehnike  ne uspevate da zaspite, ona ustanite iz kreveta, čitajte knjigu, popijte šolju čaja od kamilice, ili radite neki kućni posao koji vas najviše opušta.  Samo nemojte  ležati u krevetu i bezuspešno pokušavati da zaspite. To će vas frustrirati i učiniti umornim. 


4) IZBEGNITE PREOSETLJIVOST NA ŠUM

Mnoge mame čuju i najmanji zvuk koji njihova beba napravi. One su često previše koncentrisane na to da čuju da li njihova beba plače. Na bebu ne smete da zaboravite,  ali i neispavani joj nećete biti od pomoći.

Zato nađite način da na kratko skrente svoju pažnju sa zvukova iz pozadine.  Možda bi  ventilator bio dobro rešenje.


5)  IMAJTE RITUALE ZA SPAVANJE

Pokušajte da uđete u rutinu pred spavanje i svoje telo i um pripremite za san. Ljudska bića dobro reaguju na rituale koji mozgu govore da je vreme za odmor. A ti rituali mogu da budu sledeći: čitanje knjige, slušanje opuštajuće muzike, kupanje u kadi sa eteričnim uljima lavande. 

Važno je da izbegnete sve aktivnosti koje ometaju san, poput slanja imejla ili surfovanja internetom. Ako pred odlazak u krevet, gledate televiziju, neka to bude nešto smešno, i inspiritivno, izbegavajte depresivne sadržaje. Ako primenite pomenute savete, oslobodićete se osećaja anksioznosti  i lako utonuti u san.


6) VEŽBAJTE

Jedna od najtežih stvari za iscrpljene mame je da pronađu vremena za vežbanje, ali ono je neophodno za oslobađanje od stresa. Redovno vežbanje smanjuje  nivo andrenalina i hormona stresa, a podstiče lučenje hormona koji jačaju imuni sistem. Ako ste fizički aktivni, više vremena ćete provesti u dubokom snu.

To ne znači da morate da idete u teretanu, dovoljno je 20 minuta brze šetnje koja pokreće proizvodnju endofrina.


7) ZABORAVITE NA OBAVEZE

Za dublji, mirniji san izabcite iz glave sve obaveze. Pre odlazak u krevet na papir napišite svoje obaveze za sutra i ne nosite taj papir u spavaću sobu. Sve što morate da uradite sledećeg dana, neka vas sačeka do jutra.


Cool SMANJITE UNOS KOFEINA I ALKOHOLA

Kofein i alkohol štetno utiču na kvalitet sna. Dejstvo kofeina može da traje i do deset sati. Ako imate probleme sa snom, i osećate se umorno bez obzira koliko ste dugo spavali, ove napitke zamenite vodom.

Za alkohol se smatralo da opušta i deluje poput sedativa pred spavanje. Međutim, on sprečava da imate dubok, dobar san, i čini vas i fizički i mentalno umornim.


9) SLOBODNO DREMAJTE

Svaka mama mora da sebi priušti pet do deset minuta dremanja. Neka to bude u provetrenoj prostoriji. Opustite svoje mišiće i duboko dišite iz stomaka. Približićete se trenutku “sna”,  ali ćete biti svesni vremena, Ako ste iscrpljenji, imajte pored sebe štopericu ili podesite alarm da ne biste zaspali.


10) KOLIKO SNA JE DOVOLJNO?

Zabrinuti ste jer se niste naspavali osam sati? Naše potrebe za snom se razlikuju, nekom je potrebno manje, nekom više sna. To koliko ćemo spavati zavisi i od startegije koju ćemo primeniti. U današnje društvo preopterećenosti informacijama veći izaazov je sebi sebi obezbediti dubok san, a ne dovoljnu količinu sna.

Izvor: Mamin kutak
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://trudniceimame.serbianforum.info
 
Top 10 saveta za pospane mame
Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh 
Strana 1 od 1

Dozvole ovog foruma:Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Klub trudnica i mladih mama :: Lepota i zdravlje :: Zdravlje :: Saveti za mame-
Skoči na: